Mitenköhän toimisi Hartwall areenalla, veikkaan ettei kovin moni selviäisi hengissä siitä shousta kun 10000 henkeä yrittäisi huippu paikoille nyrkein ja niitein
Queensrÿche
Moderator: The Killer Krew
-
Terminator X
- Taka-ampuja

scorpions wrote:Onko mitään suosituksia mistä päin kultsaa lippuja kannattaisi varata??
Niin liputhan toki nimellisesti jakautuvat seisomakatsomon ja numeroitujen istumapaikkojen kesken, mutta ainoastaan jos haluaa saada hyvän istumapaikan on asialla merkitystä, mikään, paitsi väentungos, ei estä kävelemästä seisomakatsomoon niin halutessaan oli lippu mihin hyvänsä.condemned wrote:Mun käsittääkseni sinne Kultsalle nyt ei myydä varsinaisesti sellasenaan istumapaikkoja, vaan että siellä saa valita paikan miten tykkää. Numeroimattomat liput siis. Sinänsä harvinainen systeemi täällä päin.
Pitkät autokyydit ja varsinkaan seilaaminen eivät oikein sovellu minulle, siksi lennän. Tiistaina Down Tukholmassa, sitten suunta Sweden Rockiin, takaisin Helsingissä ollaan sunnuntaina iltapäivällä, ehtii vielä Kultsalle katsomaan Ted Nugentin uudestaan, maanantaina Queensryche ja tiistaina sitten Metallica. Harmillisesti joutuu tosin missaan M3:n ja Twisted Sisterin Sauna Open Airissa, molemmat olisi ollut mukava nähdä taas kerran uudestaanTerminator X wrote:Jää varmasti tuo Suomen 'Ryche-keikka väliin kun juuri samana päivänä pääsee takasin Sweden Rockista, jossa bändin pääsee myös näkemään. Ei taida kuuden päivän reissun jälkeen enää jaksaa lähteä keikalle.
Innolla venailen keikkaa, tavallaan aivan sama mitä soittavat (realistista kuitenkin etteivät soita mitään ihan tuubaa niiltä pimeiltä vuosiltaan, jotain harkintakykyä sentään!), koska hitit potkivat, Mindcrime 1 tappaa ja jatko-osa lyö. Kuitenkin haluaisin kovasti huutaa amerikkalaisuuden nimeen, ihan vaan sen absurdiuden tähden
Saattaisi moni ottaa herneen nenäänsä.
Mutta perkele, eihän tuohon ole edes kuukautta
Mutta perkele, eihän tuohon ole edes kuukautta
Itseasiassa minähän keksin uskonnon. Minä olin se, joka paransi spitaaliset ( Leprosy ), käveli vetten päällä ja loihti leivänkäntystä gourmet-ateriat tuhansille.Pentelesh wrote:^^ Jos Rotten ja Grave syöttäis sulle raamattua ja jeesusta vuoden, niin jätkä hurahtais siihenkin uskoon.
Itselleni loihdin poreilevasta pöytävedestä 1000 litraa kiljua ja otin kännit!
"To be alive is more than just breathing"
^
Sussiunatkoon. Ota ensin kamelin jalka pois neulan silmästä niin näet että kristittyjä saattaisi närästää sinun vertaaminen Jumalaan
Itse suosittelen lukemaan pyhiä kirjoituksia, niin että lisää siihen palvomansa henkilön nimen Jumalan paikalle Wordilla. Valmis juttu.
Queensryche on legendaarinen, eikä syyttä. Itse en valitettavasti omista muita levyjä kuin Operation Mindcrimen mutta jos saisi tulevaisuudessa aikaseksi muitakin. Livetaltioinnit mihin olen tutustunut osoittavat, että bändi oli harvinaisen tuhovoimainen lavabändikin.
Sussiunatkoon. Ota ensin kamelin jalka pois neulan silmästä niin näet että kristittyjä saattaisi närästää sinun vertaaminen Jumalaan
Itse suosittelen lukemaan pyhiä kirjoituksia, niin että lisää siihen palvomansa henkilön nimen Jumalan paikalle Wordilla. Valmis juttu.
Queensryche on legendaarinen, eikä syyttä. Itse en valitettavasti omista muita levyjä kuin Operation Mindcrimen mutta jos saisi tulevaisuudessa aikaseksi muitakin. Livetaltioinnit mihin olen tutustunut osoittavat, että bändi oli harvinaisen tuhovoimainen lavabändikin.
^ Ainoastaan siinä uskossa, että saattaa olla että sinulta meni ohi minun "nokkela" juttuni? Niinpä niin. Ironia on vaikea laji - ainakin minulle. Mutta mä otan todesta aina nämä jutut, kun se on musta niin mahdottoman mielenkiintoinen elämäntapa. Oikeasti minun piikkiin voi laittaa mitä vaan.. en minä edes tajua loukkaantua oikeasti mistään 
Queensryche-Revolution Calling: Jos pitää heavystä, niin pitää tästä, jos ei, niin perustelut ei auta.
Queensryche-Revolution Calling: Jos pitää heavystä, niin pitää tästä, jos ei, niin perustelut ei auta.
Hah. totta. Ironia on vaikea laji, varsinkin foorumeilla.Pah wrote:^ Ainoastaan siinä uskossa, että saattaa olla että sinulta meni ohi minun "nokkela" juttuni? Niinpä niin. Ironia on vaikea laji - ainakin minulle. Mutta mä otan todesta aina nämä jutut, kun se on musta niin mahdottoman mielenkiintoinen elämäntapa. Oikeasti minun piikkiin voi laittaa mitä vaan.. en minä edes tajua loukkaantua oikeasti mistään
toi alleviivattu juttu, mä jopa tajusin:D
-
Risto Malinen
- Taka-ampuja

Vihdoinkin
Kaikki mahdolliset bändin tallenteet omistan ainakin yhdessä formaatissa ja kyllähän ne sinne Promised Landiin saakka ovat aika kovia levyjä.
Joku tuossa aikaisemmin kyseli Queensrÿchen aikaisempia Suomen keikkoja. Ne olivat 15.10.1984 Helsingin jäähallissa DIOn lämppärinä, 8.12. 1986 sama paikka BON JOVIn lämppärinä ja 15.10. 1988 edelleen samassa paikassa METALLICAn lämppärinä.Kaikki nuo keikat on nähty ja silloin -88 tapasin herrat keikan jälkeen ja Michael kirjoitti vieraskirjaamme "See YOU Next Year" - Ei ihan toteutunut. Geoff puolestaan kirjoitti "Can´t wait to come back and headline in Helsinki. Thank YOU for always being there" Tuohon aina sanan alleviivaukseen liittyy sellainen juttu, että kerroin Geoffille hankkineeni LIVE IN JAPAN videon ennenkuin minulla oli edes soitinta kotona, jolla katsoa sitä. Samaten WARNING tuli hankittua heti kun sen näin CD:nä, vaikka soitinta ei vielä ollutkaan.
No nyt sitten 18 vuoden odotus vihdoin palkitaan ja herrat saapuvat vajaan kuukauden päästä tänne. Täytynee yrittää päästä "muistuttamaan" herroja vanhoista lupauksistaan.
Joku tuossa aikaisemmin kyseli Queensrÿchen aikaisempia Suomen keikkoja. Ne olivat 15.10.1984 Helsingin jäähallissa DIOn lämppärinä, 8.12. 1986 sama paikka BON JOVIn lämppärinä ja 15.10. 1988 edelleen samassa paikassa METALLICAn lämppärinä.Kaikki nuo keikat on nähty ja silloin -88 tapasin herrat keikan jälkeen ja Michael kirjoitti vieraskirjaamme "See YOU Next Year" - Ei ihan toteutunut. Geoff puolestaan kirjoitti "Can´t wait to come back and headline in Helsinki. Thank YOU for always being there" Tuohon aina sanan alleviivaukseen liittyy sellainen juttu, että kerroin Geoffille hankkineeni LIVE IN JAPAN videon ennenkuin minulla oli edes soitinta kotona, jolla katsoa sitä. Samaten WARNING tuli hankittua heti kun sen näin CD:nä, vaikka soitinta ei vielä ollutkaan.
No nyt sitten 18 vuoden odotus vihdoin palkitaan ja herrat saapuvat vajaan kuukauden päästä tänne. Täytynee yrittää päästä "muistuttamaan" herroja vanhoista lupauksistaan.
Onpas Operation:Mindcrime turkasen kova albumi! Jostain kumman syystä ei ole koskaan tullut sen tarkemmin tutustuttua tähän levyyn, vaikka pitäisi kuulua jo musiikilliseen yleissivistykseen. Tässä on jo tovi tullut luukutettua ja kyllä toimii. Eyes of a Stranger, The Needle Lies, Revolution Calling, I Don't Believe in Love, Speak, tämähän on timangia koko rieska.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Todellakin! Eyes of a stranger, mikä pääriffi ja rumpukomppi siinä?! Tuota voi jo sanoa grooveksi.Jukka wrote:Onpas Operation:Mindcrime turkasen kova albumi! Jostain kumman syystä ei ole koskaan tullut sen tarkemmin tutustuttua tähän levyyn, vaikka pitäisi kuulua jo musiikilliseen yleissivistykseen. Tässä on jo tovi tullut luukutettua ja kyllä toimii. Eyes of a Stranger, The Needle Lies, Revolution Calling, I Don't Believe in Love, Speak, tämähän on timangia koko rieska.
Loistava levy, minkä itse otin lainaan Terminator X:ltä
Voisin Lappis suositella sulle Rycheltä myös debyytti S/T ep:tä ainakin. Aivan vitun uskomatonta kamaa. Ei ole vielä noin progemaista tavaraa vaan suoraviivaisempaa heviä. Jos Queen of the Reich ei iske niin sitten ei iske mikään. Muutenkin ne ekat 'Rychet on sinne Mindcrimeen asti enemmän kuin suositeltavia.
Yllättäen jätkät kuunnellutti tuota levyä mulle kanscondemned wrote: Jos Queen of the Reich ei iske niin sitten ei iske mikään. Muutenkin ne ekat 'Rychet on sinne Mindcrimeen asti enemmän kuin suositeltavia.
Oli kovaa settiä! Mutta tuon Operation-levyn progemaisuus on kyllä vitun jees! Semi-progeilua kuten Kusmar Rotten asian ilmaisee. Rumpalin tatsi on kyllä todella hyvä. Omaperäistä soittoa, omaperäisiä rumpusovitusratkaisuja. Toimii!
http://www.bravewords.com/news/44826
Tuolta löytyy linkki uuteen Ryche musavideoon, The hands. Meikäläiselle tuo piisi potkii erittäin kovaa. Video on tehty pullonpalautus rahoilla, mutta ihan kiva tuota on katsoa. Pikkuhiljaa fiilikset rupeaa nousemaan kun konsertti lähestyy!
Tuolta löytyy linkki uuteen Ryche musavideoon, The hands. Meikäläiselle tuo piisi potkii erittäin kovaa. Video on tehty pullonpalautus rahoilla, mutta ihan kiva tuota on katsoa. Pikkuhiljaa fiilikset rupeaa nousemaan kun konsertti lähestyy!
'rÿche on palannut, vai onko?
Tässä on nyt muutaman kerran tullut O:M II:sta soitettua ja ei oikein tiedä mitä ajatella. Jotenkin on sekavan oloinen levy enkä tunnu saavan millään otetta siitä. Asiaan varmasti vaikuttaa se, etten ole tässä duunikiireiltä ehtinyt kunnolla paneutumaan levyyn ja sen tarinaan eli se on ainakin varmistunut, että taustamusana se ei toimi. Välillä tuntuu hyvältä, "hei tämähän on kuin vanhoina hyvinä aikoina", kun taas välillä tulee kauhea deja-vu edellisten neljän kuralevyn fiiliksistä. Kaksi asiaa on selvää; 1) Eihän tämä todellakaan ole vanhan Mindcrimen tasoinen ja 2) levy on ehdottomasti parasta Queenrÿcheä sitten Empiren. Vaikka bändi onkin edustanut minulle pitkään (The Warning levyn ilmestymisestä saakka) sitä parhautta niin totuus ennen tätä levyä oli, että kuran ja parhauden suhde oli 50-50, ja onneksi tämä kääntää sen enemmän Matti-asentoon 50-60.
Kuten todettua, vaatii enemmän paneutumista ja jos tästä nyt kehkeytyykin helmi tutustumisen myötä, niin palaan asiaan. Joka tapauksessa olen Kultsalle menossa - onhan keikan materiaali about koko Mindcrime -tarina, kuulema. Muutenkin, kun olen jo sieltä 80-luvulta saakka odottanut näkeväni heidät (keikalla livenä, haastateltavinahan he jo olivatkin) ja aina on jotain tullut eteen, niin nyt menen vaikka mikä olisi.
Tässä on nyt muutaman kerran tullut O:M II:sta soitettua ja ei oikein tiedä mitä ajatella. Jotenkin on sekavan oloinen levy enkä tunnu saavan millään otetta siitä. Asiaan varmasti vaikuttaa se, etten ole tässä duunikiireiltä ehtinyt kunnolla paneutumaan levyyn ja sen tarinaan eli se on ainakin varmistunut, että taustamusana se ei toimi. Välillä tuntuu hyvältä, "hei tämähän on kuin vanhoina hyvinä aikoina", kun taas välillä tulee kauhea deja-vu edellisten neljän kuralevyn fiiliksistä. Kaksi asiaa on selvää; 1) Eihän tämä todellakaan ole vanhan Mindcrimen tasoinen ja 2) levy on ehdottomasti parasta Queenrÿcheä sitten Empiren. Vaikka bändi onkin edustanut minulle pitkään (The Warning levyn ilmestymisestä saakka) sitä parhautta niin totuus ennen tätä levyä oli, että kuran ja parhauden suhde oli 50-50, ja onneksi tämä kääntää sen enemmän Matti-asentoon 50-60.
Kuten todettua, vaatii enemmän paneutumista ja jos tästä nyt kehkeytyykin helmi tutustumisen myötä, niin palaan asiaan. Joka tapauksessa olen Kultsalle menossa - onhan keikan materiaali about koko Mindcrime -tarina, kuulema. Muutenkin, kun olen jo sieltä 80-luvulta saakka odottanut näkeväni heidät (keikalla livenä, haastateltavinahan he jo olivatkin) ja aina on jotain tullut eteen, niin nyt menen vaikka mikä olisi.
I'm a father, brother, lover to all you sisters of sin
^Kultsalla nähdään! En ole ehtinyt kuunnella koko uutta levyä, kuin kerran jatkoilla kännissä, mutta het´kun on aikaa, niin käyn sen kaupasta ja otan kuunteluun vakavalla naamalla.
Keikkaa silmälläpitäen alkaa olla hieman kiire..
Viimeksi nähnyt bändin vuonna 1986 sillä Bon Jovin (
) keikalla, mutta en muista siitä mitään, kun en tiennyt koko bändistä silloin juuri mitn...
Metallica -88 -yhteydessä taas mentiin sisään, kun Reich oli jo lopettant.
Käytännössä siis eka keikka tiedossa.Täytyy hillitä käynnistyneitä lomafiiliksiä siinä vaiheessa sen verran, että jotain tajuaa..
Tuleeko kenellekään muulle, muuten, mieleen näistä Mindcrimeista Frank Millerin sarjikset..?
Keikkaa silmälläpitäen alkaa olla hieman kiire..
Viimeksi nähnyt bändin vuonna 1986 sillä Bon Jovin (
Metallica -88 -yhteydessä taas mentiin sisään, kun Reich oli jo lopettant.
Käytännössä siis eka keikka tiedossa.Täytyy hillitä käynnistyneitä lomafiiliksiä siinä vaiheessa sen verran, että jotain tajuaa..
Tuleeko kenellekään muulle, muuten, mieleen näistä Mindcrimeista Frank Millerin sarjikset..?
"When Gabriel lies sleeping,
This child was born to die"
This child was born to die"
-
Iron Constable
- Crusader

Hyvä Lappis ! Scott Rockenfield on ollut suosikkerumpaleitani aikas kauan. Katselutapa itselläsi Operation Livecrime Dvd jonkun kerran, siinä tulee koko levy livenä ja Scottin omintakeinen tyyli tuohon aikaan on aika kivaa katseltavaa. Fyysinen "kumikäsi" rumpali, pidän etenkin ketjuissa roikkuvista pelleistä, varsin omaperäisiä ratkaisuja setin asettelussa. Ja juu, Operation Mindcrime on ollut ja tulee olemaan yksi kaikkien aikojen suosikkilevyistäni, kulutusta kestävän legendaarista kamaa, täydellinen kokonaisuus jossa parhauden kruunaa pari aivan uskomatonta vetoa aka The Needle Lies, I Don´t Believe In Love etc..Lappis wrote:Yllättäen jätkät kuunnellutti tuota levyä mulle kanscondemned wrote: Jos Queen of the Reich ei iske niin sitten ei iske mikään. Muutenkin ne ekat 'Rychet on sinne Mindcrimeen asti enemmän kuin suositeltavia.![]()
Oli kovaa settiä! Mutta tuon Operation-levyn progemaisuus on kyllä vitun jees! Semi-progeilua kuten Kusmar Rotten asian ilmaisee. Rumpalin tatsi on kyllä todella hyvä. Omaperäistä soittoa, omaperäisiä rumpusovitusratkaisuja. Toimii!
Ja Lappis syventyy todellakin materiaaliin Queen Of The Reichistä alkaen. Empire taitaa jo olla muiden juttuja ja sen jälkeisestä materiaalista ei kannata enää puhuakaan.
Nykyään melkein kaikki on jännää.
^ Luuletko, että mulla on vaihtoehtoja? Terminator X ja Rotten kyllä soitattaa mulle noi kamat ihan täysin
Kuten sanoin, vuoden kesti, että sytyin Operation-levylle. Ja yllätysyllätys, Terminator X:n levy meni Vominatorille lainaan ja tuli vaan viestiä: " Tää on kyllä vitun kovaa kamaa!!!!!".
Kyllä Queenryche toimii tänne nykyään. Liiankin hyvin. Ja edelleen, mä olen sentään " plagioinut " Queenrychen riffin, tietämättäni.
Cursed Or Blessed, välikohdan eli cleanin kohdan jälkeen....menee vielä samalla rytmillä. Ja mä yritin aikoinaan kovasti Slayeria tehdä
Lienee turha sanoa, että repesin aikalailla, kun Rotten soitatti mulle ison Q:n vastaavan riffin. Vuodelta jotain.
Kuten sanoin, vuoden kesti, että sytyin Operation-levylle. Ja yllätysyllätys, Terminator X:n levy meni Vominatorille lainaan ja tuli vaan viestiä: " Tää on kyllä vitun kovaa kamaa!!!!!".
Kyllä Queenryche toimii tänne nykyään. Liiankin hyvin. Ja edelleen, mä olen sentään " plagioinut " Queenrychen riffin, tietämättäni.
Cursed Or Blessed, välikohdan eli cleanin kohdan jälkeen....menee vielä samalla rytmillä. Ja mä yritin aikoinaan kovasti Slayeria tehdä
Lienee turha sanoa, että repesin aikalailla, kun Rotten soitatti mulle ison Q:n vastaavan riffin. Vuodelta jotain.
^ Piti oikein käydä kuuntelemassa miten se muka on 'Rycheä plagioinut... ja aika tyly ripoff kieltämättä on kyseessä. Harva osaa! 
Alkuperäinen Queensrÿchen biisi on muuten Neue Regel, ja Rage for Orderilta löytyy muitakin kääntämisen arvoisia riffejä!
Alkuperäinen Queensrÿchen biisi on muuten Neue Regel, ja Rage for Orderilta löytyy muitakin kääntämisen arvoisia riffejä!
Gandalf carries the magic staff
Divides the armies in half
In the deeps of Helm's they engage in battle
So insane it'll make you rattle
Divides the armies in half
In the deeps of Helm's they engage in battle
So insane it'll make you rattle