Hui hai kerma, kohta lentää keihäs! - YLEISTOPIC
Moderator: The Killer Krew
Re: Hui hai kerma, kohta lentää keihäs! - YLEISTOPIC
^ Toi on kyllä aivan hanurista. Amazonista on vuosien varrella tullut ostettua satoja levyjä ja jonkin verran elektroniikkaa, kun on saanut niin halvalla. Onneksi ehdin sentään ennen tuota muutosta ostaa juuri uuden AV -kotiteatteri vahvistimen ja siihen kaiutinparin päälle. Koko setti 740e, eikä euroakaan postikuluja (nyt tilattuna postarit olisivat olleet 60 puntaa). Vertailun vuoksi sama paketti olisi Suomessa halvimmillaan maksanut 1050e. Tokihan nuo posteineenkin Amazonista tulevat edelleen selkeästi halvemmiksi, mutta pistäähän mokoma väkisinkin vituttamaan.
WHAT WOULD YOU DO IF VINCE NEIL SHOULD VISIT - BY MISTAKE - A DEATH GIG?
"I'd fuckin' kick his ass and while he's on the ground bleeding and crying I'd take a rancid smelly shit in his face and make him eat it!" -Chuck Schuldiner '86
"I'd fuckin' kick his ass and while he's on the ground bleeding and crying I'd take a rancid smelly shit in his face and make him eat it!" -Chuck Schuldiner '86
Jaa perse, en ollutkaan huomannut, että ovat poistaneet tuon ilmaisen postin. Tulee kyllä itsellä ainakin leffa osastolla siirtämään ostoksia enemmän takaisin cdon osastolle. Levyt lienee vielä postienkin jälkeen tuolta halvempia jos ja kun useampaa kerralla tilailee.
-
- Crusader
^Lopetin Playt sun muut jo puolitoista vuotta sitten, kun verot ja hinnat nousivat. Etenkin leffojen suhteen Ahvenanmaalta operoivat Cdon ja Discshop toimivat erinomaisesti, nopeaa ja edullista ja kun ostat sopivasti, saat käytännössä ilman postikuluja kaiken, kun käytät niitä etuseteleitä ja satunnaisia tarjouksia. Cdon on myös pätevä ja edullinen elektroniikkaputiikki, mm. läppärin olen sieltä hankkinut ja on hinnat kohdillaan.
Musan suhteen varmaan kannattaa edelleen tarkkailla ulkomaita, mutta ostan nykyään niin vähän, ettei sillä ole suurta merkitystä. Tänä vuonna leffat vs. musa on mulla numeroissa 28-7, huomioiden sen, että noista 28 leffa-ostoksesta 15 on erilaisia bokseja ja vain 13 yksittäisiä leffoja. Nuo mainitut "kotimaiset" firmat ovat kyllä aika päteviä nykyään, tilaus lähtee vikkelään ja ei oota ei myydä, pelkkää plussaa jo pitkän aikaa.
Musan suhteen varmaan kannattaa edelleen tarkkailla ulkomaita, mutta ostan nykyään niin vähän, ettei sillä ole suurta merkitystä. Tänä vuonna leffat vs. musa on mulla numeroissa 28-7, huomioiden sen, että noista 28 leffa-ostoksesta 15 on erilaisia bokseja ja vain 13 yksittäisiä leffoja. Nuo mainitut "kotimaiset" firmat ovat kyllä aika päteviä nykyään, tilaus lähtee vikkelään ja ei oota ei myydä, pelkkää plussaa jo pitkän aikaa.
Nykyään melkein kaikki on jännää.
Huihai veljet ja siskot!!!! Milloonhan oon kirjottannaa täällä viimex? Siitä on aikaa. Mutta lepertelen täällä vähäsen Battle Beastista; keikka peruttu 17.4. Lutakossa Jyskälässä ja siirretty 29.5. En pääse paikalle tuolloin ku jotain britti-bändiä pitää olla riekkumassa Bilbaossa Mutta jos joku on menossa niin LPR lahjottaa liput (2kpl) Lutakkoon (maksoi 10/idiootti). STEEL: Laita yv:tä ja moshaa ittes tärviölle Lutakossa.ROKROK.....
älä juo kaikkee pois, mie juon loput.
Eihän kellään, varsinkaan nuoremmalla kaartilla mennyt ohitse uudet julkaisut: In The Year 1984
Ja etenkin vanhoilla patuilla verestämisen mahdollisuus: Kiistattomat
Jatkoa seuraa ylihuomenna, pe. Invasion!
Ja etenkin vanhoilla patuilla verestämisen mahdollisuus: Kiistattomat
Jatkoa seuraa ylihuomenna, pe. Invasion!
Sent from my Panzerkampfwagen Tiger using Enigma
Eli tässä uusi osa; Auf Wiedersehen Engländer!
tjsp. Ehämmie ole lukenut kuin kai 5-7 vuotena saksaa..
tjsp. Ehämmie ole lukenut kuin kai 5-7 vuotena saksaa..
Jos joku täällä kuuntelee Ghostia, mitä mieltä tästä tribuuttiesityksestä?
http://www.youtube.com/watch?v=sdLf6UM9Jb4
Laulut ei kuulu niin hyvin, mutta mielestäni aika asiallisen näköstä Ei siis kyse tribuuttibändistä, vaan yhdestä ainoasta esityksestä Åbo Akademin "Råa Live på Kåren" vuosittaisesta tapahtumasta, jossa ideana on matkia bändejä 1:1. Pari kaveria pisti Ghostin sitte pystyyn.
http://www.youtube.com/watch?v=KBLU4NQDnIQ
Tässä ehkä laulut vähän paremmin.
http://www.youtube.com/watch?v=sdLf6UM9Jb4
Laulut ei kuulu niin hyvin, mutta mielestäni aika asiallisen näköstä Ei siis kyse tribuuttibändistä, vaan yhdestä ainoasta esityksestä Åbo Akademin "Råa Live på Kåren" vuosittaisesta tapahtumasta, jossa ideana on matkia bändejä 1:1. Pari kaveria pisti Ghostin sitte pystyyn.
http://www.youtube.com/watch?v=KBLU4NQDnIQ
Tässä ehkä laulut vähän paremmin.
För imperiet!
30 yrs ago: Scandinavian Metal Attack! http://www.imperiumi.net/index.php?act= ... ws&id=1760
-
- Rautakansleri
Onks täältä kukaan ollut vaihto-oppilaana? Kokemuksia noista eri vaihto-organisaatioista? Meillä alkoi näihin hommiin säästörojekti, vanhin tykkäis Saksa/ Sveitsi ja tyttö Ranskaan. Muutaman vuoden päästä vasta, mutta hyvä olis vähän mukuloidenkin säästää jotain isompaa varten.
Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
Pakko avautua;
Mikä hemmetti siinä on, että aina välillä tulee näitä trendisanoja, joita sitten joka ainoa ihminen viljelee jatkuvalla syötöllä? Tällä hetkellä se sana on huikea.(En enää koskaan tämän jälkeen tuota sanaa kirjoita enkä lausu.) Mä olen niin tolkuttoman täynnä tuota sanaa ja sitä faktaa, että ihmiset ovat unohtanut täysin kaikki muut ylisanat. Selänne esimerkiki käytti tuota sanaa yhdessä haastattelussa kolme kertaa 20 sekunnin sisään haastattelussa. Urheilijat eritoten ovat kunnostautuneet tämän tietyn sanan viljelyssä, mutta se annettakoot heille anteeksi, koska harvemmin he mitään älyn jättiläisiä ovatkaan. Mutta kun politiikot ja kaikki muutkin sitä heittelee jatkuvalla syötöllä?! Aika noloa, että ihmisillä ei ole mitään filtteriä, millä hivenen suodattaa sylkemisiään. Tuollainen saman sanan hokeminen on mun mielestä yksinkertaisesti noloa ja nuorten teinien hommaa.
Samaan syssyyn voisi tietysti avautua myös näistä lätkäihmisten haastatteluista. Onko tuolla lätkän puolella kenties unohdettu, että miten puhutaan Suomea? Hirveätä jankkaamista koko puhe ja samojen kliseiden toistamista. Tero Lehterä, Tami ja Nupe studiossa ainoat, jotka osaavat puhua. Muut jankkaa koko ajan. Olympialaisten aikaan Jortikka oli asiantuntijana ja oli kyllä niin huono ulosanti, että piti kanavaa vaihtaa joka kerta miehen päästessä "vauhtiin".
Otetaas esimerkkinä vaikka seuraavanlainen lause; Lyödään kiekkoa päätyyn, luistellaan lujaa perään ja annetaan vastustajan pakeille painetta.
Lätkäihmisen puheena sama lause: Lyödään-lyödään-lyödään kiekkoa päätyyn-päätyyn-päätyyn, luistellaan lujaa-lujaa-lujaa perään ja annetaan-annetaan-annetaan vastustajan pakeille painetta-painetta.
Täysin vajaaälyistä puhetta. Kaverit kait kuvittelevat, että moisella jankkauksella luodaan illuusio jostain älykkyydestä, mutta kyllä lopputulos on jotain ihan muuta. Tämä ilmiö siis erittäin vahvana tuolla lätkän puolella. Saako muuten joku irti jotain näistä urheilijoiden haastatteluista ylipäätään? Miksi niitä edes tehdään? Vastaukset ovat aina samoja, ympäripyöreitä "kaveri luisteli paremmin/halusi enemmän voittaa"-scheissea. Kuka noita kaipaa?
Hiukan helpotti.
Mikä hemmetti siinä on, että aina välillä tulee näitä trendisanoja, joita sitten joka ainoa ihminen viljelee jatkuvalla syötöllä? Tällä hetkellä se sana on huikea.(En enää koskaan tämän jälkeen tuota sanaa kirjoita enkä lausu.) Mä olen niin tolkuttoman täynnä tuota sanaa ja sitä faktaa, että ihmiset ovat unohtanut täysin kaikki muut ylisanat. Selänne esimerkiki käytti tuota sanaa yhdessä haastattelussa kolme kertaa 20 sekunnin sisään haastattelussa. Urheilijat eritoten ovat kunnostautuneet tämän tietyn sanan viljelyssä, mutta se annettakoot heille anteeksi, koska harvemmin he mitään älyn jättiläisiä ovatkaan. Mutta kun politiikot ja kaikki muutkin sitä heittelee jatkuvalla syötöllä?! Aika noloa, että ihmisillä ei ole mitään filtteriä, millä hivenen suodattaa sylkemisiään. Tuollainen saman sanan hokeminen on mun mielestä yksinkertaisesti noloa ja nuorten teinien hommaa.
Samaan syssyyn voisi tietysti avautua myös näistä lätkäihmisten haastatteluista. Onko tuolla lätkän puolella kenties unohdettu, että miten puhutaan Suomea? Hirveätä jankkaamista koko puhe ja samojen kliseiden toistamista. Tero Lehterä, Tami ja Nupe studiossa ainoat, jotka osaavat puhua. Muut jankkaa koko ajan. Olympialaisten aikaan Jortikka oli asiantuntijana ja oli kyllä niin huono ulosanti, että piti kanavaa vaihtaa joka kerta miehen päästessä "vauhtiin".
Otetaas esimerkkinä vaikka seuraavanlainen lause; Lyödään kiekkoa päätyyn, luistellaan lujaa perään ja annetaan vastustajan pakeille painetta.
Lätkäihmisen puheena sama lause: Lyödään-lyödään-lyödään kiekkoa päätyyn-päätyyn-päätyyn, luistellaan lujaa-lujaa-lujaa perään ja annetaan-annetaan-annetaan vastustajan pakeille painetta-painetta.
Täysin vajaaälyistä puhetta. Kaverit kait kuvittelevat, että moisella jankkauksella luodaan illuusio jostain älykkyydestä, mutta kyllä lopputulos on jotain ihan muuta. Tämä ilmiö siis erittäin vahvana tuolla lätkän puolella. Saako muuten joku irti jotain näistä urheilijoiden haastatteluista ylipäätään? Miksi niitä edes tehdään? Vastaukset ovat aina samoja, ympäripyöreitä "kaveri luisteli paremmin/halusi enemmän voittaa"-scheissea. Kuka noita kaipaa?
Hiukan helpotti.
"To be alive is more than just breathing"
^ Samaa mieltä noista haastatteluista. Varsinkin erätaukohaastattelut sekä hävinneen joukkueen pelaajien haastattelut ottelun jälkeen voisi saman tien lopettaa enkä usko että kukaan jäisi kaipaamaan. Petri Kontiola tshekkiläistoimittajan haastattelussa oli hyvä esimerkki siitä kuinka mielekkäitä erätaukohaastattelut ovat. Ja hävinneiden pelaajien haastattelu nyt on lähinnä kiusantekoa.
There was a point to this story, but it has temporarily escaped the chronicler's mind.
- Douglas Adams: So Long, and Thanks for All the Fish
- Douglas Adams: So Long, and Thanks for All the Fish
-
- Taka-ampuja
Tamiko ei sitten toista samoja kliseitä? Ok, puhua kyllä osaa, mutta eihän tuo Tamin jauhaminen mene nykyään kuin ehkä huumorista. En tosin näitä kisoja katsonut juuri lainkaan, joten en osaa miehen tänhetkisestä ulosannista sanoa.Lappis wrote:Samaan syssyyn voisi tietysti avautua myös näistä lätkäihmisten haastatteluista. Onko tuolla lätkän puolella kenties unohdettu, että miten puhutaan Suomea? Hirveätä jankkaamista koko puhe ja samojen kliseiden toistamista. Tero Lehterä, Tami ja Nupe studiossa ainoat, jotka osaavat puhua. Muut jankkaa koko ajan. Olympialaisten aikaan Jortikka oli asiantuntijana ja oli kyllä niin huono ulosanti, että piti kanavaa vaihtaa joka kerta miehen päästessä "vauhtiin".
Erätaukohaastattelut ovat kyllä täysin turhaa scheisseä.
Tämä Vesa Toskalan vedätys on kyllä hauska. Laitetaan aiheeseen liittyen, jos tuota nyt joku ei vielä ole nähnyt.
Through the darkness of future past, the magician longs to see. One chants out between two worlds: Fire walk with me.
Eikö tämä ole vähän kliseistä, että sie koet tuon muoti/ylisanana, mutta käytät silti vanhaa hokemaasi (lihavoituna, vassokuu) siitä avautumisen yhteydessä?Lappis wrote:Pakko avautua;
Mikä hemmetti siinä on, että aina välillä tulee näitä trendisanoja, joita sitten joka ainoa ihminen viljelee jatkuvalla syötöllä? Tällä hetkellä se sana on huikea.(En enää koskaan tämän jälkeen tuota sanaa kirjoita enkä lausu.) Mä olen niin tolkuttoman täynnä tuota sanaa ja sitä faktaa, että ihmiset ovat unohtanut täysin kaikki muut ylisanat.
Totta, bad choice of word.
Ja juu, kyllähän Tamit ja muut kliseitä toistavat, sitä en tarkoittanut. Tarkoitin vain tuota kielelllistä ulosantia, joka mm. Tamilla on suorastaan erinomainen, juttujen tasoon mitenkään tarttumatta. Mutta sitä jatkuvaa jankkausta hänen puheessa ei ole.
Älkääs nyt tarttuko epäkohtiin. Kiinnittäkääpä huviksenne tarkempaa huomiota urheiluihmisten haastiksiin ja tapaan tykittää tuota H-sanaa joka väliin. Kumma, että mä ja vaimo ollaan ainoita, jotka tuon huomasi jo Olympialaisten aikaan ja tympäännyttiin siihen ihan täysin.
Samoten tuo hemmetin jankkaaminen. Korostuu lätkäjätkien haastiksissa.
Edit 10.7.: Ja Litti voisi pitää fudiksen mm-kisoissa suunsa kiinni, kun tuntuu normaali puhuminen olevan ylitsepääsemättömän vaikeaa; "Ja-Ja-Ja-Ja-Ja-Ja....mmmmm.....ööööööömmmm.....erittäin loistava-loistava-loistava....mmmmm.....öööö....potku, joka-joka-joka-joka jäi nyt tällä-tällä-tällä-tällä kertaa mmmmmm....öööööööö.....maalivahdin näppeihin."*Tuossa ajassa tilanne on jo ohitse ja seuraavaa pukkaa päälle Litin vielä jankatessa edellistä tilannetta vasta puolissa välissä*.
On niin prkleen rasittavan kuuloista, että loppuisi jo kisat. Tai tosiaan Litmaselle suukapula Pulp Fiction-tyyliin. Helvetti.
Ehkä me sitten vaimon kanssa ollaan selkeästi kriittisempiä tätä tv-tyyppien ulosantia kohtaan kuin valtaosa kansasta, mene ja tiedä.
Ja juu, kyllähän Tamit ja muut kliseitä toistavat, sitä en tarkoittanut. Tarkoitin vain tuota kielelllistä ulosantia, joka mm. Tamilla on suorastaan erinomainen, juttujen tasoon mitenkään tarttumatta. Mutta sitä jatkuvaa jankkausta hänen puheessa ei ole.
Älkääs nyt tarttuko epäkohtiin. Kiinnittäkääpä huviksenne tarkempaa huomiota urheiluihmisten haastiksiin ja tapaan tykittää tuota H-sanaa joka väliin. Kumma, että mä ja vaimo ollaan ainoita, jotka tuon huomasi jo Olympialaisten aikaan ja tympäännyttiin siihen ihan täysin.
Samoten tuo hemmetin jankkaaminen. Korostuu lätkäjätkien haastiksissa.
Edit 10.7.: Ja Litti voisi pitää fudiksen mm-kisoissa suunsa kiinni, kun tuntuu normaali puhuminen olevan ylitsepääsemättömän vaikeaa; "Ja-Ja-Ja-Ja-Ja-Ja....mmmmm.....ööööööömmmm.....erittäin loistava-loistava-loistava....mmmmm.....öööö....potku, joka-joka-joka-joka jäi nyt tällä-tällä-tällä-tällä kertaa mmmmmm....öööööööö.....maalivahdin näppeihin."*Tuossa ajassa tilanne on jo ohitse ja seuraavaa pukkaa päälle Litin vielä jankatessa edellistä tilannetta vasta puolissa välissä*.
On niin prkleen rasittavan kuuloista, että loppuisi jo kisat. Tai tosiaan Litmaselle suukapula Pulp Fiction-tyyliin. Helvetti.
Ehkä me sitten vaimon kanssa ollaan selkeästi kriittisempiä tätä tv-tyyppien ulosantia kohtaan kuin valtaosa kansasta, mene ja tiedä.
"To be alive is more than just breathing"
Joo mä olin 2006-2007 Brasiliassa. Olin AFS:n kautta ja oon sen jälkeen ollut aktiivisesti mukana AFS:n vapaaehtoisena, eli siis haastatellut noita vaihtoon hakevia suomalaisnuoria, pitänyt valmennusleirejä Suomeen tuleville ulkomaalaisille nuorille ja maailmalle lähteville suomalaisnuorille yms. En sano, että mun oma vuosi olis ollut mikään täydellisyys, koska Brasiliassa asiat ei aina toimi ihan niin sujuvasti kuin Suomessa, mutta ehdottomasti kannattaa kyllä lähteä vaihtariksi jos kiinnostaa. Sain paljon uusia kavereita ja oon hyötynyt portugalin kielen osaamisesta täällä Suomessa. Erittäin hienoa sekin, että joku muu maa kuin USA kiinnostaa. Ei sillä, että USAssa mitään vikaa olis, mutta musta on kiva kun nuoret haluaa oppia muitakin kieliä kuin enkkua ja että Euroopan maat kiinnostaa vaikka ne onkin "lähellä".Pertti Keinonen wrote:Onks täältä kukaan ollut vaihto-oppilaana? Kokemuksia noista eri vaihto-organisaatioista? Meillä alkoi näihin hommiin säästörojekti, vanhin tykkäis Saksa/ Sveitsi ja tyttö Ranskaan. Muutaman vuoden päästä vasta, mutta hyvä olis vähän mukuloidenkin säästää jotain isompaa varten.
Eri järjestöjä vertaillessa kannattaa katsoa mitä kaikkea siihen hintaan sisältyy ja samoin lueskella vaihdossa jo olleiden kokemuksia(esim. nyttemmin jo hieman hiljenneeltä Vaihtarit.info -foorumilta löytyy keskustelua ja linkkejä blogeihin jne). Esim. joillain järjestöillä vakuutus ja viisumi(USA ja muut ei-EU -maat) ei kuulu siihen ohjelmahintaan ja niistä voi helposti tulla se 1000e lisää maksettavaks.
Ja hei muuten vaan taas, pitkästä aikaa minäkin täällä foorumilla taas! Paljon oon kyllä lueskellut topiceja, mutta eiä oo tullut kirjoiteltua vähään aikaan.
Ei kovaa, mutta täysillä.
Huikeeta fiidbäkkiiLappis wrote:Pakko avautua;
Mikä hemmetti siinä on, että aina välillä tulee näitä trendisanoja, joita sitten joka ainoa ihminen viljelee jatkuvalla syötöllä? Tällä hetkellä se sana on huikea.(En enää koskaan tämän jälkeen tuota sanaa kirjoita enkä lausu.) Mä olen niin tolkuttoman täynnä tuota sanaa ja sitä faktaa, että ihmiset ovat unohtanut täysin kaikki muut ylisanat.
Aika hiljanen vuosi ollut, kun ei oo tännekkään tullu ku kourallinen viestejä.
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
YOU NEVER DID
-
- Rautakansleri
^ Totta, toivotaan, että uuden levyn myötä keskustelu ja kävijöiden määrä vähän piristyy. Aika pitkiä pätkiä ollut itselläkin, ettei ole tullut käytyä sivuilla.
Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
Onhan tuossa kuitenkin neljä vai viisi sivua uusia viestejä sisältäviä mussiikkiketjuja tältä vuodelta, mitkä se pääasia. Ainakin jos tähän tauhkaan vertaa, mitä yleistopic suurimmaksi osaksi on
-
- Taka-ampuja
^^ & ^, onhan se hieman tympeää yrittää kieltämättä juttua kirjoittaa, kun tietää että vastaajina on tasan Jussi, jos hänkään
Valitettavan itseään ruokkiva buumi tämä keskustelulautojen hiljeneminen, turha kirjoittaa kun "ei sitä kukaan lue, tai ainakaan kommentoi". Noh, katsellaan miten kehittyy, mielenkiinnolla ainakin itse olen vielä neitoa seurannut, kuitenkin semmoinen vähän pienempi määrä porukkaa on pitänyt keskustelun kohtuullisen tasokkaana. Mitä nyt ostostopic mennyt tympeäksi listaamiseksi ilman mitään sen ihmeempää kommentointia, mutta sitä olen tainnut manata aiemminkin.
Valitettavan itseään ruokkiva buumi tämä keskustelulautojen hiljeneminen, turha kirjoittaa kun "ei sitä kukaan lue, tai ainakaan kommentoi". Noh, katsellaan miten kehittyy, mielenkiinnolla ainakin itse olen vielä neitoa seurannut, kuitenkin semmoinen vähän pienempi määrä porukkaa on pitänyt keskustelun kohtuullisen tasokkaana. Mitä nyt ostostopic mennyt tympeäksi listaamiseksi ilman mitään sen ihmeempää kommentointia, mutta sitä olen tainnut manata aiemminkin.
Hmmm.... tää taitaa olla nyt sit mun pualest täss...
Kyllä Rautista tulee päivittäin tsekkailtua, ja pari viestiähän tänne parhaimmillaan tippuu päivässä noin keskimäärin. Suurimmaksi osaksi tulee tsekkailtua, voisiko johonkin kommentoida jotain, mutta mitään uutta ei oikein jaksa/kykene aloittaa.
Sitä kai se on ollut aina, miksipä olen sitä pian 10(!) vuotta boikotoinut hlökohtaisella panoksellani, vaikka levyjä _ON_ osteltu Pari per vko taitaa olla keskitahti, ehkäpä..IndianaJones wrote:Mitä nyt ostostopic mennyt tympeäksi listaamiseksi ilman mitään sen ihmeempää kommentointia, mutta sitä olen tainnut manata aiemminkin.
Ja eläkä nyt minua nosta, Hese yhtälailla, sie ja Karpaasi, Lappis & IC, Wasted, Bahamut + Finnish Eddie nyt meitä taitaa [MFM-osiota] tekohengittäneistä aktiivisimpia olla. Kinkkukin saisi tehdä levyä niin Hammeri aktivoituisi(?)!
Mitäpä niitä ostoksia kommentoimaan, kommentoidaan sitten vaikka nyt soi topikkiin kun kuunnellaan niitä.
-
- Sateentekijä
Meh, ei voisi vähempää kiinnostaa lukea mitä paskaa muut kuuntelevat tahoillaan.Hese wrote:Mitäpä niitä ostoksia kommentoimaan, kommentoidaan sitten vaikka nyt soi topikkiin kun kuunnellaan niitä.
^Senpä takia tällä laudalla on vain muutamat enimmäkseen äänessä